• VOOR WIE IS SHOCKWAVE?

Shockwave therapie is met name geschikt voor onderstaande klachten:
    • Schouderklachten (o.a. met verkalkingen).
    • Slijmbeursontstekingen (schouder, heup).
    • Tenniselleboog.
    • Golferselleboog.
    • Knieblessures (jumpersknee of runnersknee).
    • Scheenbeenklachten.
    • Achillespeesblessures.
    • Hielspoor.
    • Stressfracturen.
    • Pijnpunt-behandeling (o.a. Trigger Point Therapie).
    • Bindweefselpijn en -degeneratie.
    • Spierpijn en spierletsels.
    • Kapselproblemen.

• BEHANDELING SHOCKWAVE THERAPIE?

Voorafgaand aan de behandeling Shockwave Therapie onderzoekt de fysiotherapeut de klacht. Middels fysiotherapeutisch onderzoek lokaliseert hij het pijngebied en de diagnostiseert de oorzaak van de pijn. Vervolgens wordt de bewuste pijnplek behandeld met korte Shockwave pulsen. Deze hoog energetische akoestische impulsen hoort u als een duidelijk tikken en voelt als schokken in uw lichaam Deze krachtige trillingen verbeteren de stofwisseling en de bloedcirculatie in het pijngebied. Zo wordt het natuurlijke herstelmechanisme van het lichaam gestimuleerd. De pulsen worden met een soort pistool op de pijnplek gericht. De behandeling is soms gevoelig, maar kan zonder verdoving plaatsvinden. Gemiddeld heeft men 4 tot 6 behandelingen nodig voor een gewenst resultaat.

• VOORDELEN BEHANDELING SHOCKWAVE THERAPIE?

• Behandeling zonder geneesmiddelen of chirurgie
    • Uitstekend resultaat na gemiddeld 4 tot 6 behandelingen
    • De oorzaak van de klacht wordt behandeld niet de symptomen
    • Pijnvermindering en herstel van volledige mobiliteit na enkele dagen.
    • Weinig bijwerkingen.Wel kan direct na de behandeling een lichte roodheid of zwelling ontstaan.
    • Dankzij Shockwave Therapie kan een injectie of zelfs een operatie overbodig blijken.

• KOSTEN

Shockwave therapie is onderdeel van een fysiotherapeutische behandeling. In tegenstelling tot conventionele behandelmethodes behandelt de fysiotherapeut bij shockwave therapie de oorzaak van de pijn zonder medicatie of chirurgie. De kosten van een shockwave behandeling vallen dus onder fysiotherapeutische zorg FysioCentrum Sengers is aangesloten bij IMPULS. De vereniging voor gecertificeerde shockwave therapie. Voor meer informatie zie ook www.shockwavenet.nl