Mama-yoga

Lekker in je vel na je bevalling en tijdens het moederschap

Postnatale Mama-yoga is ontspannende yoga voor moeders vanaf 6 weken na bevalling. Schrijf je vooral in voor een Mama-yoga-proefles!

Mama-yoga is een wat actievere en uitdagendere yogales dan de gewone postnatale yogales. Het doel is om jezelf en je lichaam (met speciale aandacht voor bekkenboden en kern) weer aandacht te geven en te versterken op een leuke en ontspannende manier.

Postnatale Mama-yoga is voor moeders vanaf 6 weken na bevalling maar ook geschikt voor mama’s met al oudere kindje(s). De les is erop gericht om het lichaam weer aandacht te geven, te versterken en weer ‘bijeen te brengen’, door op een veilige en zachte manier de buik, rug en bekkenbodemspieren weer te activeren. Daarnaast is nieuwe energie opdoen door middel van beweging en ontspanning een belangrijk aspect van de lessen; iets waar je als (nieuwe/werkende) moeder wellicht behoefte aan hebt.

We combineren yogahoudingen, versterkende pilates-oefeningen, ademhalingstechnieken, meditatie en ‘restoratieve’ houdingen, om uiteindelijk tot een diepe ontspanning te komen. Oftewel: écht even tijd voor jezelf!

Mama-yoga in het kort:

  • Bevordert je lichamelijke fitheid, je houding en mobiliteit.
  • Helpt je voelen wat je zelf nodig hebt als moeder.
  • Vergroot je fysieke en mentale kracht, vertrouwen en intuïtie als moeder.
  • Ontspant je lichaam en geest en helpt je ruimte maken te maken voor jezelf in de drukte.
  • Biedt ruimte voor vragen en uitwisseling met andere moeders.

Aanmelden:

Aanmelden voor mama-yoga kan door te mailen met info@fysiocentrumsengers.nl of te bellen met 053-2310838

Contact pagina

 

Facebook